Sibex سیبکس

هشدار مدیرعامل اپل به ترامپ

هشدار مدیرعامل اپل به ترامپ سیبكس: درحالی كه فردا ترامپ تصمیم خود را راجب لغو برنامه داكا كه به پشتوانه آن مهاجران آمریكایی كه به صورت غیر قانونی در كودكی وارد آمریكا شده اند می‌توانند تا زمان اخذ مجوز اقامت و كار در آمریكا، به تحصیل و كار خود در این كشور ادامه بدهند مدیر اپل متنی هشدار آمیز به ترامپ در توئیتر خود نوشت.


تیم كوك دیروز در واكنش به لغو قریب‌الوقوع برنامه تعویق اقدام علیه مهاجران یا «داكا» توسط رییس جمهور آمریكا در توییتر خود نوشت: «۲۵۰ نفر از كاركنان اپل مهاجرانی هستند كه در كودكی با والدین خود به‌طور غیرقانونی به آمریكا مهاجرت كرده‌اند. ما تا آخر در كنار آن‌ها می‌مانیم و آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت.»تیم كوك در حالی این توییت را منتشر كرد كه قرار است ترامپ به‌زودی تصمیم نهایی خود را درباره لغو برنامه داكا اعلام كند.
 
برخی از گزارش‌ها خبر از این می‌دهد كه ترامپ قصد دارد همان‌طور كه در دوران انتخابات ریاست جمهوری خود قول داده بود مهاجرانی را كه در كودكی به‌طور غیرقانونی به آمریكا مهاجرت كرده‌اند و اسناد هویتی و مهاجرتی ندارند و اكنون با تكیه‌بر برنامه داكا در آمریكا اقامت دارند از كشور اخراج كند. گفته شده كه ترامپ تصمیم خود در این رابطه را روز سه‌شنبه (فردا) اعلام خواهد كرد.
 
طبق برنامه داكا كه در سال ۲۰۱۲ هم‌زمان با ریاست جمهوری باراك اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریكا، به اجرا درآمد مهاجرانی كه در كودكی به‌طور غیرقانونی به آمریكا آورده شده‌اند می‌توانند تا زمان اخذ مجوز اقامت و كار در آمریكا، به تحصیل و كار خود در این كشور ادامه دهند. این برنامه با حمایت از كودكان و جوانانی كه توسط والدینشان در كودكی به آمریكا آورده شده‌اند به آن‌ها فرصت می‌دهد كه در آمریكا كار و تحصیل كنند.
 
اكنون ترامپ قصد دارد این برنامه را لغو كند و این تصمیم وی با مخالفت گسترده مدیران حوزه تجارت و فناوری كشور آمریكا روبرو شده است. دیروز حدود ۳۰۰ نفر از روسا و مدیران شركت‌های بزرگ حوزه تجارت و فناوری آمریكا كه در میان آن‌ها نام شركت‌هایی مانند فیس‌بوك، اپل، مایكروسافت و گوگل هم به چشم می‌خورد نامه‌ای را در اعتراض به این تصمیم امضا كردند و از ترامپ خواستند از لغو برنامه داكا منصرف شود.
 
مدیران این شركت‌ها در نامه خود به ترامپ یادآوری كردند كه در صورت اخراج این مهاجران كه اصطلاحاً به آن‌ها «جویندگان رؤیا» نیز گفته می‌شود، اقتصاد آمریكا ضربه جدی و جبران‌ناپذیری خواهد خورد.
1396/06/13
21:46:46
5.0 / 5
5337
تگهای خبر: اپل , آمریكا
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است