پرونده باز نشدن درب تسلا به جریان افتاد سیبکس: رگولاتور ایمنی خودرو آمریکا اعلام نمود تحقیقات در مورد نگرانی هایی بر اساس نقص در خودرو های سدان کامپکت تسلا «مدل سه» (Model 3) شروع کرده است. این رگولاتور اعلام نمود این تحقیقات، حدود ۱۷۹ هزار و ۷۱ دستگاه خودرو مدل ۲۰۲۲ را شامل می شود. این تحقیقات در ۲۳ دسامبر بعد از آن شروع شد که این رگولاتور، دادخواستی بر اساس نقص فنی دریافت کرد که در آن ادعا شده بود بازکننده مکانیکی درب خودرو ها برای یافتن در مواقع اضطراری، پنهان، بدون برچسب و غیرقابل دسترس هستند. خودروهای تسلا، عموما به جای دستگیره های مکانیکی سنتی، به قفل های الکترونیکی درب متکی هستند. در حالیکه تسلا یک آزادساز دستی درب را جهت استفاده در مواقع اضطراری یا قطعی برق عرضه می کند، کارشناسان مدت هاست استدلال می کنند که این آزادساز، قابل مشاهده یا برچسب گذاری شده بخصوص برای سرنشینان عقب نیست. تسلا در نوامبر، به سبب تصادفی که به کشته شدن پنج سرنشین یک «مدل اس»(Model S) منجر گردید، مورد شکایت قرار گرفت. گفته می شود این پنج سرنشین به سبب نقص طراحی که مانع از باز شدن درهای این سدان لوکس شد، در داخل خودرو محبوس شدند. این خودروساز همینطور توسط خانواده های دانشجویانی که در تصادف سایبرتراک نوامبر سال قبل به سبب احتمالی قفل شدن درها و محبوس شدن در خودرو، در حومه سانفرانسیسکو جان خویش را از دست دادند مورد شکایت قرار گرفته است. باز شدن دادخواست نقص به مفهوم صدور فراخوان نیست اما نخستین گام در یک پروسه بررسی نظارتی است که در صورت تایید نقص های در ارتباط با ایمنی، می تواند به اقدامات بیشتر منجر شود. بر اساس گزارش رویترز، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA)در سپتامبر اعلام نمود ارزیابی اولیه ای را در مورد حدود ۱۷۴ هزار و ۲۹۰ دستگاه خودرو« مدل وای » (Model Y) به سبب گزارش هایی بر اساس غیرفعال شدن دستگیره های در الکترونیکی شروع کرده است.این رگولاتور اعلام نمود این تحقیقات، حدود ۱۷۹ هزار و ۷۱ دستگاه خودرو مدل ۲۰۲۲ را شامل می شود. این تحقیقات در ۲۳ دسامبر بعد از آن شروع شد که این رگولاتور، دادخواستی بر اساس نقص فنی دریافت کرد که در آن ادعا شده بود بازکننده مکانیکی درب خودرو ها برای یافتن در مواقع اضطراری، پنهان، بدون برچسب و غیرقابل دسترس هستند. خودروهای تسلا، عموما به جای دستگیره های مکانیکی سنتی، به قفل های الکترونیکی درب متکی هستند. در حالیکه تسلا یک آزادساز دستی درب را جهت استفاده در مواقع اضطراری یا قطعی برق عرضه می کند، کارشناسان مدت هاست استدلال می کنند که این آزادساز، قابل مشاهده یا برچسب گذاری شده بخصوص برای سرنشینان عقب نیست. تسلا در نوامبر، به سبب تصادفی که به کشته شدن پنج سرنشین یک مدل اس (Model S) منجر گردید، مورد شکایت قرار گرفت. منبع: سیبكس 1404/10/05 13:12:08 5.0 / 5 9 تگهای خبر: آمریكا , ارز , الكترونیك , الكترونیكی این مطلب سیبکس را پسندیدید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط آیا خودرو های برقی واقعا بیش از خودرو های بنزینی آتش می گیرند؟ تمدید فراخوان میکروالکترونیک و فوتونیک تا ۱۵ دی گران شدن باردیگر قیمت دلار و یورو ترمز ارز کشیدنی نیست! قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۴، ۱۰، ۱ نظرات بینندگان سیبکس در این مورد نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۱