خلبانان آلمانی حین پرواز می خوابند به گزارش سیبکس، گزارش جدیدی از اتحادیه خلبانان آلمان نشان داده است ۹۳ درصد از خلبانان در طول پرواز قیلوله می کنند؛ موضوعی که نگرانی ها در رابطه با امنیت پرواز و تاثیر آن بر صنعت هواپیمایی را افزایش داده است. نتایج یک نظرسنجی جدید در صنعت هوانوردی آلمان، زنگ خطر جدی را در رابطه با وضعیت کاری خلبانان در این کشور به صدا درآورده است. این نظرسنجی که توسط اتحادیه خلبانان آلمان انجام شده، نشان داده است که ۹۳ درصد از خلبانان شرکت کننده اعلام نموده اند طی ماه های گذشته در طول پرواز در کابین هواپیما خوابیده اند. این آمار نگران کننده در حالی انتشار یافته که فشارهای کاری، کمبود نیروی انسانی و افزایش پروازها در فصل های شلوغی مانند تابستان، باعث فرسایش چشم گیر نیروی انسانی در این صنعت شده است. بر اساس این گزارش، ۴۴ درصد از خلبانان گفته اند که در پروازهای کوتاه مدت چرت زده اند، و این رقم در پروازهای طولانی به ۵۶ درصد رسیده است. برای ۷۴ درصد از شرکت کنندگان، خواب در کابین به امری عادی و روتین تبدیل گشته است. همچنین، ۱۲ درصد اذعان کرده اند که تقریبا در تمام پروازها می خوابند، ۴۴ درصد به صورت منظم این کار را انجام می دهند، و ۳۳ درصد گاه به گاه در کابین چرت می زنند. تنها سه درصد اعلام نموده اند که یک مرتبه چنین تجربه ای داشته اند، و در سوی دیگر طیفی از خلبانان قرار دارند که حتی تعداد دفعات خوابیدن خویش را به خاطر نمی آورند. هرچند این نظرسنجی به شکل داوطلبانه انجام شده و از نظر آماری نمی توان آنرا نمونه ای کاملا نماینده دانست، اما اتحادیه برگزارکننده تاکید کرده که نتایج آن تصویری واقعی از بحران خستگی در بین خلبانان عرضه می کند. کاتارینا دیزلدورف، نایب رییس اتحادیه در واکنش به نتایج این نظرسنجی اعلام نمود که خواب در کابین پرواز دیگر یک استثنا نیست، بلکه به بخشی از فرهنگ کاری خلبانان آلمانی تبدیل گشته است. او اشاره کرد که آن چه در گذشته به عنوان یک چاره اضطراری برای مدیریت خستگی غیرمنتظره طراحی شده بود، حالا به یک عادت کاری دائمی بدل شده که ریشه در فشار ساختاری و شرایط کاری نامناسب دارد. به گفته دیزلدورف، در صورتیکه چرت های کوتاه مدت به تنهایی خطرناک نیستند، اما خستگی مزمن و همیشگی خدمه پروازی می تواند تهدیدی واقعی برای ایمنی پروازها باشد. این مساله حالا به یکی از دغدغه های اصلی فعالان حوزه ایمنی هوایی در آلمان و اروپا تبدیل گشته است. مطابق با قوانین آژانس ایمنی هوانوردی اروپا، آن چه تحت عنوان استراحت کنترل شده شناخته می شود، تنها در شرایط خاص و به شکل محدود مجاز است. چنین استراحت هایی باید خارج از مراحل حساس پرواز، مانند برخاستن و فرود، و زیر نظر مستقیم کاپیتان صورت گیرد. در پروازهای طولانی نیز، معمولا فضاهای مخصوص استراحت برای خلبانان درنظر گرفته می شود که در قسمتهایی جدا از کابین مسافران واقع شده اند. با این حال، قوانین در این مورد در سطح بین المللی یکپارچه نیستند. برخی کشورهای اروپایی مجوز استراحت های کوتاه در کابین پرواز را صادر کرده اند، اما کشورهایی مانند آمریکا چنین موردی را ممنوع اعلام نموده و خلبانان را ملزم می کنند در صورت احتیاج به استراحت، تنها در اتاقک های مخصوص و دور از کابین هدایت هواپیما قرار بگیرند. ابعاد اقتصادی این بحران هم قابل توجه است. خستگی گسترده در بین خلبانان، نه تنها ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه راندمان عملیاتی شرکتهای هواپیمایی را هم می کاهد. تأخیر در پروازها، لغو برنامه های از پیش تعیین شده، افزایش احتیاج به پرسنل جایگزین و همینطور کاهش رضایت مسافران، تنها بخشی از نتایج این وضعیت است. همینطور هزینه های مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با کاهش راندمان، جبران خسارت ها و افزایش حق بیمه ها هم می تواند تأثیرات مالی قابل توجهی بر صنعت هوانوردی داشته باشد. اتحادیه خلبانان آلمان به دنبال انتشار این گزارش خواهان بازبینی فوری در شرایط کاری خلبانان، کاهش فشارهای ساختاری، و افزایش استانداردهای بهداشت شغلی شده است. این اتحادیه اخطار داده که ادامه این روند می تواند به صدمه های جدی تر در صنعت هوایی منجر شود و اعتماد عمومی را نسبت به ایمنی سفرهای هوایی در اروپا تضعیف کند. در نهایت، باآنکه چرت های کوتاه در آسمان امکان دارد برای رویارویی با خستگی موقتی مفید به نظر برسند، اما تداوم این رفتار به عنوان یک راهکار نانوشته برای مدیریت فشار کاری، نشانه ای است از بحرانی عمیق تر در مدیریت منابع انسانی و سیاستگذاری های عملیاتی صنعت هوایی اروپا. موضوعی که بی توجهی به آن، بهای سنگینی برای شرکت ها، کارکنان و مسافران به دنبال خواهد داشت.به طور خلاصه این آمار نگران کننده در حالی انتشار یافته که فشارهای کاری، کمبود نیروی انسانی و افزایش پروازها در فصل های شلوغی مانند تابستان، سبب فرسایش چشمگیر نیروی انسانی در این صنعت شده است. بر اساس این گزارش، ۴۴ درصد از خلبانان گفته اند که در پروازهای کوتاه مدت چرت زده اند، و این رقم در پروازهای طولانی به ۵۶ درصد رسیده است. برای ۷۴ درصد از شرکت کنندگان، خواب در کابین به امری عادی و روتین تبدیل گشته است. همچنین، ۱۲ درصد اذعان کرده اند که حدودا در تمام پروازها می خوابند، ۴۴ درصد به شکل منظم این کار را انجام می دهند، و ۳۳ درصد گاه به گاه در کابین چرت می زنند. این اتحادیه اخطار داده که ادامه این روند می تواند به آسیب های جدی تر در صنعت هوایی منجر شود و اعتماد عمومی را نسبت به ایمنی سفرهای هوایی در اروپا تضعیف کند. در نهایت، اگرچه چرت های کوتاه در آسمان امکان دارد برای رویارویی با خستگی موقتی مفید به نظر برسند، اما تداوم این رفتار بعنوان یک راهکار نانوشته برای مدیریت فشار کاری، نشانه ای است از بحرانی عمیق تر در مدیریت منابع انسانی و سیاست گذاری های عملیاتی صنعت هوایی اروپا. 1404/06/28 12:50:12 5.0 / 5 6 تگهای خبر: آمریكا , ایمنی , بیمه , سفر این مطلب سیبکس را پسندیدید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط روزهای خوشی بازار سهام اسرائیل به سر آمد قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۴، ۶، ۲۶ نظم گازی جهانی جدیدی شکل گرفت انسجام بیشتر بریکس با جنگ تعرفه ای آمریکا نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲