Sibex سیبکس

چرا پرداخت کنندگان قبوض تلفن ثابت بدهکار شدند؟

چرا پرداخت کنندگان قبوض تلفن ثابت بدهکار شدند؟ به گزارش سیبکس، درپی اعلام برخی مشترکان بر اساس ثبت بدهی پیشین بعد از پرداخت هزینه تلفن ثابت، معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: باتوجه به سیاست بانک ها، پرداختی آنها 24 تا 72ساعت بعد برای وصول به مخابرات اعلام گردد.


برخی مشترکان اعلام نموده اند که با وجود پرداخت هزینه تلفن ثابت، برایشان بدهی پیشین لحاظ شده و پرداخت های ماه قبل نیز محاسبه نشده است.
در این راستا، داوود زارعیان - معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران درباره ی چرایی این مساله اظهار داشت: پرداخت قبض از کانال های مختلفی ممکن است که تعدادی از آنها از راه روش های مستقیم مانند تلفن ۲۰۰۰، اپلیکیشن مخابرات و *۲۰۲۰# به انجام می رسد، ازاین رو وقتی مشترک از این تکنیک ها پرداخت می کند، فورا سیستم ثبت و صورت حساب وی صفر می شود که هم اکنون بخش زیادی از مشترکین از این طریق قبض خودرا پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: دسته دوم کسانی هستند که از راه سایر اپلیکیشن ها یا روش های پرداخت مانند اپلیکیشن سایر بانکها یا آپ، قبض خودرا پرداخت می کنند. به طور معمول در این تکنیک ها ممکنست سیاست بانکها متفاوت باشد و برخی تا ۲۴ ساعت و برخی دیگر تا ۷۲ ساعت بعد به مخابرات اعلام کنند؛ اما آن چه مسلم است این بوده که روش های پرداخت از دو روش دیگر خارج نیست و در دیرترین زمان ممکن ۷۲ ساعت و در بهترین حالت ممکن کمتر از یک دقیقه در سیستم، صورتحساب مخابرات اعمال می شود.
معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: البته گاهی اوقات ممکنست تعداد محدودی کمتر از یک درصد مواردی هم وجود داشته باشد که به سبب اختلال در نظام بانکی یا یک برنامه این وصولی چند روز بیش از ۷۲ ساعت بطول بیانجامد اما درنهایت وصولی به مخابرات اعلام می شود. همینطور قبض های صادره در دوره بعد برمبنای همین اعلام وصولی است که از راه بانکها به طرف مخابرات ارسال می شود.
زارعیان اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی دراین خصوص نداریم اما ممکنست آن دسته از مشترکینی که کمتر از ۷۲ ساعت پیش از صدور قبض، پرداخت داشتند، در صورتحساب دوره هایشان بدهی اعلام گردد که این هم ایرادی نیست و مشترک در دوره بعدی بستانکار می شود.
وی در انتها تشریح کرد: مشترکان برای انجام پیگیری های لازم می توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرند ضمن این که از راه مخابرات من هم می توانند میزان بدهی خودرا مشاهده کنندتا مطمئن شوند بدهکار هستند یا نیستند.
منبع: ایسنا
برخی مشترکان اعلام نموده اند که با وجود پرداخت هزینه تلفن ثابت، برایشان بدهی پیشین لحاظ شده و پرداخت های ماه قبل نیز محاسبه نشده است.
در این راستا، داوود زارعیان - معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران درباره ی چرایی این مساله اظهار داشت: پرداخت قبض از کانال های مختلفی ممکن است که تعدادی از آنها از راه روش های مستقیم مانند تلفن ۲۰۰۰، اپلیکیشن مخابرات و *۲۰۲۰# به انجام می رسد، ازاین رو وقتی مشترک از این تکنیک ها پرداخت می کند، فورا سیستم ثبت و صورت حساب وی صفر می شود که هم اکنون بخش زیادی از مشترکین از این طریق قبض خودرا پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: دسته دوم کسانی هستند که از راه سایر اپلیکیشن ها یا روش های پرداخت مانند اپلیکیشن سایر بانکها یا آپ، قبض خودرا پرداخت می کنند. به طور معمول در این تکنیک ها ممکنست سیاست بانکها متفاوت باشد و برخی تا ۲۴ ساعت و برخی دیگر تا ۷۲ ساعت بعد به مخابرات اعلام کنند؛ اما آن چه مسلم است این بوده که روش های پرداخت از دو روش دیگر خارج نیست و در دیرترین زمان ممکن ۷۲ ساعت و در بهترین حالت ممکن کمتر از یک دقیقه در سیستم، صورتحساب مخابرات اعمال می شود.
معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: البته گاهی اوقات ممکنست تعداد محدودی کمتر از یک درصد مواردی هم وجود داشته باشد که به سبب اختلال در نظام بانکی یا یک برنامه این وصولی چند روز بیش از ۷۲ ساعت بطول بیانجامد اما درنهایت وصولی به مخابرات اعلام می شود.


منبع:

1404/06/24
09:23:44
5.0 / 5
6
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , ارتباطات , بانك
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است : 1396-1404
سیبکس، دنیای اپل در دستان شما - سیبکس، انتخاب هوشمندانه ترین ها