Sibex سیبکس

درخواست ایرلاین های چینی برای ازسرگیری پرواز به هند

درخواست ایرلاین های چینی برای ازسرگیری پرواز به هند سیبکس: ایرلاین های چین خواهان ازسرگیری پروازهای مستقیم به هند بعد از توقف پنج ساله شدند.


به گزارش سیبکس به نقل از خبرگزاری مشرق، سه ایرلاین بزرگ چین شامل «ایر چاینا»، «چاینا ایسترن ایرلاینز» و «چاینا ساوترن ایرلاینز» از اداره کل هوانوردی غیرنظامی هند (DGCA) برای از سرگیری پروازهای مستقیم مسافربری به این کشور درخواست نمودند. علاوه بر این، یک اپراتور باری چینی که نامش فاش نشده هم چنین درخواستی داده است.
هدف این ایرلاین ها، اتصال مجدد شهر های بزرگ هند مانند دهلی نو، بمبئی و کلکته با مراکز چینی است تا به تعلیق پنج ساله پروازهای مستقیم پایان دهند. این اقدام نشان دهنده گرم شدن احتمالی روابط دوجانبه و افزایش سفر و تجارت میان چین و هند است.

وقفه پنج ساله


تعلیق پروازهای مستقیم بین هند و چین در سال ۲۰۲۰ عموما به سبب شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ شروع شد. با شیوع کرونا، هر دو کشور محدودیت های سختگیرانه ای برای سفر اعمال و پروازهای بین المللی را متوقف کردند. این وقفه سپس به سبب تنش های ژئوپلیتیکی تمدید گردید. درگیری دره «گالوان» در سال ۲۰۲۰ در امتداد مرز هند و چین، تنش های دیپلماتیک را تشدید کرد و به تعلیق طولانی مدت ارتباطات هوایی مستقیم منجر گردید.
هند و چین حتی با از سرگیری سفرهای جهانی، محدودیت های خویش را حفظ کردند و ایرلاین های هندی مانند «ایندی گو» و «ایر ایندیا»، خدمات شان را به چین و شرکتهای هواپیمایی چینی هم پروازها را به هند متوقف کردند. در این دوره، سفر میان دو کشور به پروازها از راه کشورهایی مانند دبی، سنگاپور یا هنگ کنگ متکی بود که سفرها را پرهزینه تر و طولانی تر می کرد.
با توجه به جمعیت قابل توجه دانشجویان هندی در چین و روابط تجاری رو به رشد میان دو کشور پیش از سال ۲۰۲۰، فقدان پروازهای مستقیم بر تجارت و گردشگری تأثیر گذاشت. فقدان ارتباط مستقیم، با وجود اهمیت اقتصادی هر دو کشور، به نمادی از روابط پرتنش تبدیل شد.

تلاش برای از سرگیری پروازها


درخواست های اخیر «ایر چاینا»، «چاینا ایسترن ایرلاینز» و «چاینا ساوترن ایرلاینز» نشان دهنده علاقه متقابل به برقراری مجدد ارتباط هوایی میان دو کشور است. این شرکتهای هواپیمایی درخواست مجوز عملیاتی برای خدمات رسانی به شهر های کلیدی هند را عرضه کردند و پیش بینی می شود که بعد از اعطای مجوزها، سهمیه هایی به آنها اختصاص داده شود.
گنجاندن یک اپراتور باری، تقاضا برای لجستیک کارآمد را برجسته کرده است، چونکه هند و چین با وجود اختلافات سیاسی، همچنان شرکای تجاری اصلی هستند. این تحول با تلاش ها برای تثبیت روابط دوجانبه همسو است و تعاملات دیپلماتیک اخیر، همچون مذاکرات بین وزرای امور خارجه هند و چین، بر همکاری اقتصادی تأکید داشته است.
از سرگیری پروازهای مستقیم می تواند سفرهای تجاری را تسهیل کند، هزینه های دانشجویان و گردشگران را کم کند و زنجیره های تأمین را تقویت کند. به عنوان نمونه، چین منبع اصلی قطعات الکترونیکی و تولیدی برای هند است، در حالیکه هند، کالاهای دارویی و کشاورزی به چین صادر می کند.

پیامدهای سفر و تجارت


از سرگیری پروازهای مستقیم احیانا به نفع مسافران خواهد بود. پیش از سال ۲۰۲۰، ایرلاین هایی مانند «ایر ایندیا» و «چاینا ایسترن» در مسیرهایی پرواز می کردند که دهلی، بمبئی و بنگلور را به پکن، شانگهای و گوانگژو متصل می کرد. احیای این مسیرها می تواند قیمت بلیط هواپیما که به سبب اتکا به پروازهای متصل دیگر افزایش پیدا کرده بود را کم کند. به عنوان نمونه، پرواز مستقیم بین دهلی و پکن، حدود ۶ ساعت طول می کشد، در حالیکه با توقف های بین دو پرواز، این زمان به ۱۰ تا ۱۲ ساعت می رسد.
این راحتی می تواند گردشگری را رونق ببخشد، بطوریکه بازدیدکنندگان چینی می توانند از اماکن فرهنگی هند دیدن و مسافران هندی از بناهای تاریخی چین بازدید نمایند. برای شرکت ها، پروازهای مستقیم، جابجایی سریع تر کالاها و پرسنل را فراهم می آورد. درخواست اپراتور حمل بار، احتیاج به لجستیک ساده را برجسته کرده است، بخصوص که هند می خواهد صادرات خویش را تحت طرح «ساخت هند» افزایش دهد. اتصال پیشرفته همینطور می تواند سرمایه گذاری های چین در زیرساخت های هند را تشویق کند، مشروط بر این که موانع نظارتی برطرف شوند.

چالش ها


در حالی که درخواست ها، نشان دهنده پیشرفت هستند، اما چالش ها همچنان باقی است. فرایند تایید اداره کل هوانوردی غیرنظامی هند شامل بررسی دقیق ایمنی، انطباق و توافق نامه های دوجانبه است. حساسیت های ژئوپلیتیکی می تواند در حالیکه هر دو کشور درحال بررسی روابط پیچیده خود هستند، اعطای مجوزها را به تاخیر بیندازد.
سایت اویشن سورس نیوز گزارش کرد، علاوه بر این، ایرلاین های هند امکان دارد برای دسترسی متقابل به مسیرهای چین تلاش و شرایط برابر را تضمین کنند. درخواست های «ایر چاینا»، «چاینا ایسترن ایرلاینز»، «چاینا ساوترن ایرلاینز» و یک اپراتور باری، گامی اساسی در جهت اتصال مجدد هند و چین است.
بطور خلاصه، در این دوره، سفر میان دو کشور به پروازها از راه کشورهایی مانند دبی، سنگاپور یا هنگ کنگ متکی بود که سفرها را پرهزینه تر و طولانی تر می کرد.
با توجه به جمعیت قابل توجه دانشجویان هندی در چین و روابط تجاری رو به رشد میان دو کشور قبل از سال ۲۰۲۰، فقدان پروازهای مستقیم بر تجارت و گردشگری تأثیر گذاشت. فقدان ارتباط مستقیم، با وجود اهمیت اقتصادی هر دو کشور، به نمادی از روابط پرتنش تبدیل شد.
درخواست های اخیر ایر چاینا، چاینا ایسترن ایرلاینز و چاینا ساوترن ایرلاینز نشان دهنده علاقه متقابل به برقراری مجدد ارتباط هوایی میان دو کشور است. بعنوان نمونه، پرواز مستقیم بین دهلی و پکن، حدود ۶ ساعت طول می کشد، در صورتی که با توقف های بین دو پرواز، این زمان به ۱۰ تا ۱۲ ساعت می رسد.
این راحتی می تواند گردشگری را رونق ببخشد، بطوریکه بازدیدکنندگان چینی می توانند از اماکن فرهنگی هند دیدن و مسافران هندی از بناهای تاریخی چین بازدید نمایند.

منبع:

1404/06/12
09:52:45
5.0 / 5
6
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیكی , ایمنی , خدمات
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است : 1396-1404
سیبکس، دنیای اپل در دستان شما - سیبکس، انتخاب هوشمندانه ترین ها