پایداری ایرانسل در محافظت از آخرین بازماندگان یوز ایرانی به گزارش سیبکس، هم زمان با ۹ شهریورماه روز ملی یوزپلنگ ایرانی، ایرانسل کمپین پیامک های اخطار برای محافظت از یوز ایرانی را برای یک سال دیگر تمدید کرد. به گزارش سیبکس به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در قالب مسئولیت اجتماعی و تعهد به صیانت از محیط زیست، سال جاری هم به مناسبت روز ملی یوزپلنگ ایرانی (۹ شهریورماه)، طرح ارسال پیامک های اخطار به خودرو های عبوری از جاده میامی–عباس آباد در استان سمنان را به مدت یک سال تمدید کرد. ایرانسل از شهریور ۱۴۰۱، در بازه های زمانی مختلف، با ارسال پیامک های اخطار به رانندگان عبوری از این جاده، از آنان خواسته است که با احتیاط بیشتری در این راه تردد کنند تا از بروز تصادف با این گونه پرارزش و درحال انقراض جلوگیری شود. با توجه به این که بر مبنای جمعیت شناسایی شده در آخرین گزارش ها و مشاهدات کارشناسان، ۲۶ قلاده یوزپلنگ آسیایی در دنیا باقیمانده و ایران آخرین زیستگاه این گونه کمیاب است، ایرانسل درنظر دارد همچنان با تداوم این اقدام مؤثر و همکاری نهادهای مرتبط، نقش خویش را در صیانت از یوزپلنگ ایرانی ایفا کند. بر مبنای آمار انتشار یافته، درنتیجه اجرای این طرح و همراهی سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور، انجمن یوزپلنگ ایرانی، مؤسسه میراث کهن گلونی و سایر گروههای محیط زیستی، خوشبختانه در سال ۱۴۰۳، آمار تصادف یوزپلنگ آسیایی در این جاده به صفر رسید. موضوعی که اتفاق بسیار مهمی در کوشش های زیست محیطی کشور بحساب می آید. ایرانسل، اولین عرضه کننده 5G و پیشرو در کاهش شکاف دیجیتال، علاوه بر محرومیت زدایی ارتباطی در مناطق کم برخوردار، با اجرای طرح های زیست محیطی همچون کمپین پیامک های اخطار برای صیانت از یوز ایرانی، نشان داده است که مسئولیت اجتماعی را در ابعاد گسترده، از فراگیری ارتباطات دیجیتال تا صیانت از محیط زیست، دنبال می کند. ایرانسل با رویکرد پایداری کسب و کار و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکتی، اقدامات گسترده ای را در حوزه های آموزشی، اجتماعی و زیست محیطی اجرا کرده است. توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار، ترویج آموزش دیجیتال برای ارتقاء کیفیت آموزشی کودکان، مهارت آموزی به جوانان و ایجاد فرصت آموزشی برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی و بازسازی مدارس، مدیریت انتشار کربن و پروژه های جبران و کاهش کربن مانند درختکاری و نصب نیروگاه های خورشیدی در مدارس، همچون این اقدامات است. همچنین، در دوران شیوع بیماری کرونا، ایرانسل با اهدای بسته های اینترنت مجانی به اقشار مختلف، امکان دسترسی به خدمات دیجیتال را فراهم نمود. راه اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان، اعطای بورسیه های تحصیلی و دفاع از شرکتهای دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا از دیگر برنامه هایی است که ایرانسل با نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی و در امتداد بهبود کیفیت زندگی مشترکان و اعتلای جامعه اجرا کرده است. ایرانسل همینطور در چهار سال گذشته، برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسب وکار» خویش را به شکل متوالی منتشر نموده است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب و کار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت شاخصهای پایداری کسب و کار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این شاخصها در مبحث «کسب وکار مسئولانه» به حساب می آید.ایرانسل از شهریور ۱۴۰۱، در بازه های زمانی مختلف، با ارسال پیامک های اخطار به رانندگان عبوری از این جاده، از آنان خواسته است که با احتیاط بیشتری در این راه تردد کنند تا از بروز تصادف با این گونه پرارزش و در حال انقراض جلوگیری شود. با عنایت به اینکه بر اساس جمعیت شناسایی شده در آخرین گزارش ها و مشاهدات کارشناسان، ۲۶ قلاده یوزپلنگ آسیایی در دنیا باقی مانده و ایران آخرین زیستگاه این گونه کمیاب است، ایرانسل در نظر دارد همچنان با تداوم این اقدام مؤثر و همکاری نهادهای مرتبط، نقش خود را در صیانت از یوزپلنگ ایرانی ایفا کند. منبع: سیبكس 1404/06/10 09:19:57 5.0 / 5 7 تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , توسعه , خدمات این مطلب سیبکس را پسندیدید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط مکانیسم مشقی ماشه امداد خودرو شبانه روزی جهش ارتباطی همراه اول ثبت سرعت ۲ ۲۶۹ گیگابیتی 5G در آذربایجان غربی تجمع مقابل اسرائیل دفتر رییس مایکروسافت را تعطیل کرد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۳