Sibex سیبکس
وزارت ارتباطات اعلام كرد؛

آخرین آمار استفاده کاربران از خدمات دولت هوشمند

آخرین آمار استفاده کاربران از خدمات دولت هوشمند سیبکس: آخرین آمار استفاده کاربران از خدمات دولت هوشمند از طرف وزارت ارتباطات اعلام گردید. در این بین 5 دستگاه به عنوان دستگاه هایی که بیشترین سرویس را به کاربران ارایه داده اند، معرفی گشتند.



به گزارش سیبکس به نقل از مهر، در امتداد کاهش مراجعات مردمی به دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی و صرفه جویی در وقت، سامانه «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در دولت سیزدهم افتتاح شد.
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس sso.my.gov.ir یکی از خدمات الکترونیک، ارائه خدمات دولت می باشد که در حوزه امور اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریح، فرهنگ، مذهب، آموزش، حمایت اجتماعی و امور عمومی خدمات ارائه می دهد بطوریکه با یک دفعه احراز هویت در این سامانه از تمامی خدمات دولتی بطور رایگان می توان استفاده نمود.
با توجه به این که حالا ۹۸ درصد دستگاه های دولتی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت شده اند بیشتر مردم جهت استفاده از خدمات مورد نیاز خود از این سامانه استفاده می نمایند.
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۵ دستگاه که بیشترین آمار استفاده از طرف کاربران را داشته شامل وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، درگاه ملی مجوزهای کشور-وزارت اقتصاد و دارایی- و سازمان تامین اجتماعی می شود که جزییات آن به شرح زیر است:
۱۷۹، ۷۶۰، ۴۹۰ پنجره واحد وزارت راه و شهرسازی
۷۲، ۶۳۹، ۴۶۵ سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۱۱۷، ۴۵۵، ۷۰۱ درگاه پیشخوان وزارت آموزش وپرورش
۲۹، ۳۳۳، ۵۴۸ درگاه ملی مجوزهای کشور -وزارت اقتصاد و دارایی- کاربران حقیقی
۲۸، ۰۶۶، ۵۶۱ پنجره واحد سازمان تامین اجتماعی
به گزارش سیبکس به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبل از این با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی ارائه خدمات دولت اظهار داشته بود: امروز بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند و از بیش از سه هزار خدمت دولتی که بوسیله این پنجره ارائه می شود بهره می گیرند.
وی اضافه کرد: در هفته جاری هم در قالب مواد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صد درصد خدمات دولت بصورت هوشمند، یعنی بدون مراجعه حضوری، بدون ارسال مدرک و بدون مداخله انسانی و بوسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه شود که با تحقق آن مردم می توانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند.


منبع:

1402/09/01
15:05:38
5.0 / 5
497
تگهای خبر: ارتباطات , توسعه , خدمات , دستگاه
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است : 1396-1404
سیبکس، دنیای اپل در دستان شما - سیبکس، انتخاب هوشمندانه ترین ها