سئو سایت به شما امکان می دهد کل جهان (آنلاین) را هدف قرار دهید. برعکس، سئوی محلی بر رتبه بندی بالاتر در منطقه محلی شما متمرکز است. به خصوص در حال حاضر، زمانی که مردم بیشتر سعی می کنند به صورت آنلاین با شما تماس بگیرند تا آفلاین، ارزش سرمایه گذاری روی آن را دارد.
یافتن آنلاین توسط مخاطبان محلی شما شانس بقای کسب و کار شما را بسیار افزایش می دهد. در اینجا، ما توضیح میدهیم که سئوی محلی چیست و شما را به مطالعههای عمیقتر راهنمایی میکنیم تا به شما کمک کند وبسایت خود را در منطقه خود پیدا کنید.
سئوی محلی چیست؟
سئوی محلی عمل بهینه سازی وب سایت شما برای یک منطقه محلی خاص است. اگر یک کسبوکار محلی مانند یک فروشگاه، رستوران یا آژانس دارید، میخواهید صفحات وب شما برای جستجوهای مشخصی که توسط مخاطبان محلی انجام میشوند رتبهبندی شوند.
بهینهسازی وبسایت کسبوکار محلی شما این است که مطمئن شوید مردم میتوانند شما را به صورت آنلاین و آفلاین پیدا کنند. حتی در حال حاضر، زمانی که ممکن است در ساختمان خود بازدیدکننده نداشته باشید، همچنان مخاطبانی را هدف قرار می دهید که در همان منطقه جغرافیایی شما قرار دارند.
بنابراین بهتر است حضور آنلاین خود را برای آن منطقه بهینه کنید. شما می توانید این کار را تا حدی در وب سایت خود انجام دهید، اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید!
سئوی محلی چگونه کار می کند؟
اگر برای جستجوهای محلی بهینهسازی میکنید، بر این تمرکز میکنید که از طریق انواع سیگنالها به Google اطلاع دهید که کسبوکار شما در یک منطقه خاص قرار دارد و میخواهد توسط مشتریان آن منطقه پیدا شود.
قانون اساسی این روزها این است که در صورت داشتن آدرس مناسب در یک منطقه/شهر، بهینهسازی بسیار آسانتر است. این به شما امکان می دهد صفحات فرود محلی ایجاد کنید و به افراد کمک کنید مغازه شما را با مکان یاب فروشگاه در وب سایت شما پیدا کنند.
یکی از مهمترین چیزها در وبسایت شما، نشانهگذاری درست LocalBusiness Schema است که به شما کمک میکند تا به Google بفهمانید که یک کسبوکار محلی دارید و در چه حوزهای به آن خدمات میدهید. این ممکن است بسیار فنی به نظر برسد، اما خوشبختانه، افزونه SEO محلی ما می تواند به طور کامل از این موضوع مراقبت کند. شما فقط باید جزئیاتی را برای کسب و کار خود اضافه کنید و افزونه ما آن را در نشانه گذاری Schema مناسب خروجی می دهد. جدا از بهینه سازی فنی وب سایت خود برای جستجوهای محلی، نوشتن به طور خاص برای مخاطبان محلی در وب سایت شما نیز ایده خوبی است.
اما رتبه بندی برای جستجوهای محلی به چیزی بیش از بهینه سازی وب سایت شما نیاز دارد. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که تمام جزئیات مرتبط را به حساب Google My Business خود ایجاد کرده و اضافه کنید. علاوه بر آن، تلاش برای به دست آوردن پیوندهای مرتبط با صنعت و محلی می تواند کمک کند. مانند استراتژی رسانه های اجتماعی محلی، نقل قول ها و حتی بروشورهای دهان به دهان و چاپی به سئوی محلی کمک می کنند.
اگر می خواهید در این موضوعات غوطه ور شوید، توصیه می کنیم راهنمای نهایی ما برای جستجوی محلی و SEO محلی را بخوانید.
به طور کلی چه تفاوتی با سئو دارد؟
شما می توانید سئوی محلی را به عنوان زیرشاخه سئو ببینید. در حالی که SEO بر کسب رتبه های بالاتر برای صفحات وب سایت شما برای جستجوهای بدون مولفه محلی تمرکز دارد، هدف SEO محلی برای رتبه های بالاتر در مناطق خاص، مانند شهرها یا مناطق است. طبیعتا تعرفه سئو از سئو محلی بالاتر است.
یک مخاطب محلی اغلب این جستجوها را انجام می دهد. فقط با پرس و جو، گوگل می تواند تا حدودی بفهمد که آیا جستجوگر به دنبال یک "راه حل" محلی برای مشکل خود است یا خیر. این جستارهای جستجو مخصوصاً برای مشاغل کوچک جالب هستند، زیرا بیشتر خدمات یا محصولاتی را برای مخاطبان محلی ارائه می دهند.
اگر می خواهید برای این جستجوهای محلی رتبه بندی کنید، یک استراتژی سئوی محلی، که بیشتر بر عوامل رتبه بندی محلی متمرکز است، ارزش سرمایه گذاری را دارد.
کمپین های محلی چیست؟
کمپین های محلی به گونه ای طراحی شده اند که به مشتریان بالقوه اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه بازدید از مغازه ها نیاز دارند، ارائه دهند. آنها روند را ساده می کنند و تبلیغ فروشگاه ها را در برجسته ترین موجودی گوگل آسان می کنند: شبکه جستجو، نقشه ها، یوتیوب، جیمیل و شبکه نمایش.
کمپینهای محلی Google برای یافتن افراد مناسب بهینهسازی شدهاند و به مشتریانی با بالاترین پتانسیل برای بازدید از یک کسبوکار دسترسی پیدا میکنند. آنها در زمان مناسب بر اساس قصد کاربر، فاصله تا یک مکان، جستجوهای محلی، جستجوهای نقشه و غیره فعال می شوند.
اخیراً کمپین های محلی بخشی از Performance Max شده اند. همانطور که در مقالات قبلی توضیح دادیم، Performance Max یک قالب کمپین جدید از Google است که هدف آن به حداکثر رساندن عملکرد تبلیغات شما در موجودی Google از طریق یادگیری ماشینی است. این کمپینها از زیرساخت کمپین محلی موجود در تجربه رابط کاربری جدید Google Ads استفاده میکنند.
کمپین های محلی چگونه در تبلیغات گوگل کار می کنند؟
کمپین های محلی بر رشد اهداف کسب و کار آفلاین تمرکز دارند. شما به سادگی مکان های فروشگاه، بودجه کمپین و دارایی های تبلیغاتی را ارائه می دهید. بر اساس این دادهها، فناوری یادگیری ماشین Google بهطور خودکار پیشنهادها، قرار دادن تبلیغات گوگل و ترکیب داراییها را بهینه میکند.
هدف این نوع کمپین، به حداکثر رساندن ارزش فروشگاه شما از طریق بازدید از فروشگاه، افزایش فروش آفلاین و تبلیغ مکان شما از طریق موجودی گوگل است.
اجرای کمپین های محلی
وارد حساب Google Ads خود شوید.
در منوی صفحه سمت چپ روی Campaigns کلیک کنید و روی نماد مثبت کلیک کنید و New Campaign را انتخاب کنید. در پنجره «کمپین جدید»، Local Store Visits and Promotions را انتخاب کنید و نوع کمپین را انتخاب کنید. در این مورد حداکثر عملکرد.
در پانل بعدی میتوانید انتخاب کنید که آیا میخواهید از نمایه شرکت برای انتخاب مکانهای فروشگاه خود استفاده کنید یا مکانهای وابسته برای انتخاب مغازههایی که محصولات شما در آن فروخته میشوند. روی دکمه رادیویی در کنار گزینه ای که به بهترین وجه با نیاز شما مطابقت دارد کلیک کنید.
روی Continue کلیک کنید.
الزامات خلاقانه
متن
-
حداکثر 5 خط متن را وارد کنید تا توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنید.
-
از عناوین مختلف برای نتایج بهتر استفاده کنید، 30 کاراکتر را محدود کنید.
-
برای توضیحات میتوانید از حداکثر 5 توصیف استفاده کنید که توضیح میدهد چه چیزی ارائه میدهید، محدودیت 60 کاراکتر.
-
برای برجسته کردن تبلیغات خود باید یک فراخوان برای اقدام معرفی کنید.
-
نام شرکتی را با حداکثر 25 کاراکتر در نظر بگیرید.
تصویر
کمپین باید حداقل یک تصویر با نسبت ابعاد 1.91:1 و یک لوگو با نسبت ابعاد 1:1 داشته باشد. این اندازه های تصویر و لوگو پذیرفته می شود. شما می توانید حداکثر 20 عدد از هر نوع در هر کمپین استفاده کنید.
ویدئو
-
از حداکثر 5 ویدیو استفاده کنید و مطمئن شوید که حداقل 10 ثانیه طول دارند.
-
یک URL معتبر YouTube اضافه کنید.
کمپین های محلی Google Ads کجا می توانند ظاهر شوند؟
کمپین های محلی می توانند در کل موجودی تبلیغاتی گوگل ظاهر شوند. این شامل جستجوی Google، Google Display، Google Maps، Gmail و YouTube است. برخی از مکانهایی که تبلیغات شما میتواند نمایش داده شود در اینجا آمده است:
نقشه های گوگل
کمپین های محلی به جذب مشتریان در هنگام برنامه ریزی برای بازدید از مقاصد مختلف کمک می کنند. تبلیغات ناوبری اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را در رابطه با محصولات یا خدماتی که کاربران ممکن است به آنها علاقه مند باشند نمایش می دهند.
وقتی مشتریان کسبوکارها را جستجو میکنند یا یک منطقه محلی را در Google Maps کاوش میکنند، Google این اقدامات را با مکان کسبوکار شما مطابقت میدهد. هرکسی که در نزدیکی شما باشد یا به موقعیت مکانی شما علاقه نشان دهد می تواند آگهی شما را ببیند.
تبلیغات پیشنهادی خودکار به نمایش پیشنهادات شما حتی قبل از تکمیل کامل جستجو با نمایش مکانهای تبلیغاتی پیشنهادی کمک میکند.
جستجوی گوگل
در این مورد، گوگل آگهی شما را با عبارات جستجویی که مربوط به کسب و کار و موقعیت مکانی شما هستند مطابقت می دهد.
یوتیوب
گوگل ادز می تواند تبلیغات شما را در یوتیوب نشان دهد که به احتمال زیاد مشتریان بالقوه را به فروشگاه جذب می کند.
نمایشگر گوگل
همچنین میتوانید انتخاب کنید که تبلیغات شما در مرتبطترین مکانها برای برند شما در شبکه نمایش ظاهر شود. Google Ads مکان نمایش تبلیغات شما را بهینه می کند تا فروشگاه ها و محصولات شما بیشترین توجه را به خود جلب کنند.
جیمیل
تبلیغات کمپینهای محلی شما میتوانند در تمام سطوح تلفن همراه به کاربران Gmail دسترسی پیدا کنند. در این حالت، این قالب فقط برای کمپین های محلی برنامه افزودنی در دسترس است.
منبع نصفه ابتدایی: yoast.com
منبع نصفه انتهایی: adsmurai.com