Sibex سیبکس

جریمه 150 میلیون دلاری توییتر برای فریب کاربران

جریمه 150 میلیون دلاری توییتر برای فریب کاربران توییتر در آمریکا توافق کرد ۱۵۰ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات در ارتباط با سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی نظیر شماره تلفن برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات، پرداخت کند.



به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، اسناد دادگاه نشان داد این توافق در ارتباط با اتهاماتی می شود که بر مبنای آنها، این شبکه اجتماعی از اطلاعات امنیتی و حریم خصوصی کاربران در فاصله ماه مه سال ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۹ سوءاستفاده کرده است.

توییتر در جهت توافقی که از جانب وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام شد، ۱۵۰ میلیون دلار پرداخت خواهد نمود. علاوه بر پرداخت این پول، توافق مذکور توییتر را ملزم کرده است شیوه های رعایت مقررات را بهبود دهد.

در این شکایت قید شده است که توییتر قانون کمیسیون تجارت فدرال و توافق سال ۲۰۱۱ با این سازمان را نقض کرده و در حالیکه به کاربران اعلام نموده است شماره تلفن و نشانی ایمیل آنها را برای حفظ امنیت حسابشان دریافت می کند، به آنها اعلام نکرده که از این اطلاعات تماس، جهت کمک به تبلیغات کنندگان برای هدف گرفتن مخاطبان مورد نظرشان بهره برده است.

توییتر سرویس رایگانی است که درآمدش از راه تبلیغات تأمین می شود. ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرینی که برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار توافق کرده، از مدل کسب و کار مبتنی بر تبلیغات انتقاد کرده و وعده داده است که منابع درآمد این پلت فرم را متنوع خواهد نمود.

ماسک در مورد شیوه های تبلیغات و جریمه توییتر، اواخر چهارشنبه در توییتی در نوشت: اگر توییتر اینجا صادق نبوده باشد، دیگر چه چیزی حقیقت ندارد؟

مقامات آمریکایی به این نکته اشاره کرده اند که از درآمد ۳.۴ میلیارد دلاری توییتر در سال ۲۰۱۹، حدود سه میلیارد دلار از تبلیغات بوده است.

این شرکت در سال ۲۰۲۱، حدود پنج میلیارد دلار درآمد داشت و اوایل ماه میلادی جاری اعلام نموده بود ۱۵۰ میلیون دلار را بعد از توافق با کمیسیون تجارت فدرال در مورد پرداخت جریمه، کنار گذاشته است.

لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال، در اطلاعیه ای اعلام نمود توییتر اطلاعات کاربران را به بهانه اهداف امنیتی، به دست آورده و سپس از آنها برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات هدفمند بهره برده است. این شیوه برای بیشتر از ۱۴۰ میلیون کاربر توییتر استفاده شده و منبع درآمد اصلی توییتر را تقویت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، برای اولین بار نیست که شیوه های حریم خصوصی شرکتهای فناوری زیر ذره بین می رود. در سال ۲۰۱۸ بعد از اینکه معلوم شد فیسبوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است، از شماره تلفنهای عرضه شده از جانب کاربران برای احراز هویت دو مرحله ای، برای اهداف تبلیغاتی بهره برده است، مدافعان حریم خصوصی به خشم آمدند. فیسبوک که حالا مِتا نام دارد، در سال ۲۰۱۹ برای پرداخت پنج میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل این تخلف، با کمیسیون تجارت فدرال به توافق رسید.





منبع:

1401/03/07
08:12:23
5.0 / 5
189
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است