پاسخ مخابرات درباره ابهامات افزایش تعرفه های اینترنت قیمت اینترنت طی چهارسال گذشته افزایش نیافته است شرکت مخابرات ایران اعلام کرد تعرفه های اینترنت این شرکت بر طبق تعرفه های ابلاغی سازمان تنظیم مقررات در سال 1396 است و هیچ نوع افزایشی در سالهای اخیر صورت نگرفته است. به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، موضوع ثابت ماندن هزینه بسته های اینترنتی و حتی تعرفه اینترنت ثابت بااینکه از طرف محمدجواد آذری جهرمی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- بعنوان یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم مطرح بود و او بارها عنوان کرده بود که هزینه خدمات ICT باید متناسب با جیب مردم باشد، اما از زمانی که عیسی زارع پور در جایگاه وزارت قرار گرفته، به این مساله اشاره کرده که ثابت ماندن تعرفه ها، امکان توسعه را سلب کرده است. با این وجود، به سبب منع قانونی در بودجه ۱۴۰۰، امکان افزایش تعرفه از طرف اپراتورها وجود نداشت، موضوعی که زارع پور و معاونانش بارها به آن اشاره کردند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین زمینه با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خواست کرد که عدم امکان اصلاح تعرفه ها که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مطرح بود، در بودجه ۱۴۰۱ تکرار نشود. به اعتقاد زارع پور، نیاز بیش از گذشته شده و هزینه ها به شدت بالا رفته و طبیعتا وقتی درآمد ثابت بماند یا حتی کاهش پیدا کند، توسعه مشکل پیدا می کند، در صورتیکه حوزه ارتباطات باید مسیر تخصصی و طبیعی خودرا طی نماید و وضعیت ارتباطات از چیزی که هر روز کیفیتش کاسته می شود، تغییر کند. البته وزیر ارتباطات به این مساله هم تاکید داشت که اپراتورها، بدون هماهنگی با رگولاتوری، حق افزایش تعرفه را ندارند. هزینه اینترنت مخابرات برمبنای تعرفه های ابلاغی سال ۱۳۹۶ محاسبه می شود در این راستا شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام -مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران- در پاسخ به اخبار منتشرشده در خصوص افزایش دو برابری قیمت بسته های اینترنت تعدادی از اپراتورهای اینترنتی ازجمله شرکت مخابرات، با اعلان اینکه تعرفه های اینترنت شرکت مخابرات ایران بر طبق تعرفه های ابلاغی سازمان تنظیم مقررات در سال ۱۳۹۶ است و هیچگونه افزایشی در سالهای اخیر صورت نگرفته، اظهار نمود: باتوجه به افزایش شدید قیمت تمام شده خدمات ارتباطی هنوز تعرفه جدیدی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ نشده است و این شرکت هیچ نوع افزایشی دراین خصوص نداشته و هزینه اینترنت را همچنان برمبنای تعرفه های ابلاغی گذشته محاسبه می کند. وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران برمبنای توجه به حقوق مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بین المللی و رعایت مصرف منصفانه، تعرفه های خودرا در زمینه دسترسی ارتباطات ثابت و در امتداد اجرای مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جهت بهبود کیفیت خدمات عرضه می کند. مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اعلان اینکه شرکت مخابرات ایران، اینترنت پرسرعت ثابت را با زیرساخت سیم مسی و فیبر نوری بصورت DSL، VDSL و FTTH در اختیار مشترکان این شرکت قرار می دهد، اضافه کرد: تعرفه های اینترنت مخابرات در سایت شرکت مخابرات ایران بر طبق مصوبات ابلاغی (tci.ir) قابل مشاهده می باشد. بیدخام اظهار نمود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یک نهاد قانونی می باشد که تمامی تعرفه های اپراتورها همچون شرکت مخابرات ایران را رصد و موارد مغایر با قوانین تعیین شده را اعلام می کند و چنانچه بخواهد تعرفه های جدیدی باتوجه به افزایش تورم و ضرورت توسعه شبکه برای ارائه خدمات بهتر به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کند، پس از طی فرایندهای قانونی اقدام خواهدنمود. طبیعتا، شرکت مخابرات ایران هم مجری قوانین خواهد بود. 1401/01/20 11:46:35 5.0 / 5 561 تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , توسعه , خدمات این مطلب سیبکس را پسندیدید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط ساخت سپر صوتی برای کاهش حواس پرتی در مبتلایان به ADHD معادله موفق بانکداری نوین و تبلیغات هوشمند کفگیر بانک مرکزی انگلیس به ته دیگ خورد افتتاح چهارمین همایش پتروفن نظرات بینندگان سیبکس در این مورد نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳