Sibex سیبکس
حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۴

رگولاتور انگلیس بر فرآیند حذف كوكی های كروم نظارت می كند

رگولاتور انگلیس بر فرآیند حذف كوكی های كروم نظارت می كند به گزارش سیبکس گوگل به سازمان ناظر بر رقابت انگلیس اجازه می دهد بر فرآیند حذف کوکی های طرف سوم از مرورگر کروم و توسعه و طراحی فناوری جایگزین جهت تبلیغات هدفمند نظارت کند.


به گزارش سیبکس به نقل از آسوشیتدپرس، گوگل به رگولاتورهای انگلیس اجازه می دهد بر فرآیند حذف فناوری ردیابی تبلیغات از مرورگر کروم نظارت کند. این بخشی از مجموعه تعهداتی است که شرکت مذکور پیشنهاد کرده تا به صورت جهانی و پیش از اجرای تحقیقات آنتی تراست خود انجام دهد. سازمان ناظر بر رقابت انگلیس مشغول بررسی پیشنهادات گوگل درباره حذف کوکی های طرف سوم از مرورگر کروم است چونکه رگولاتورها بیم آن دارند که کوکی های مذکور رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال را زیر پا بگذارند و قدرت گوگل در بازار را گسترش دهند. گوگل برای مرتفع ساختن این نگرانی ها مجموعه ای از تعهدات را پیشنهاد کرده؛ همچون آنکه به «سازمان رقابت و بازارهای انگلیس» اجازه می دهد بر فرآیند طراحی و توسعه فناوری تبلیغاتی جایگزین نظارت کند. آندرئا کوشلی مدیر ارشد اجرایی این سازمان می گوید: ظهور شرکتهای فناوری بزرگ مانند گوگل چالش های گوناگونی برای ناظران رقابت در سرتاسر جهان به وجود آورده است. برای حل این چالش ها به روشی جدید نیاز است. درهمین راستا «سازمان رقابت و بازارهای انگلیس» با شرکتهای فناوری همکاری می کند تا رفتارهای آنها در بازار را شکل دهد و با عنایت به منافع مصرف کنندگان از رقابت محافظت کند. طبق این تعهد گوگل به سازمان ناظر اجازه می دهد مرزهایی برای شیوه استفاده و جمع آوری اطلاعات کاربران جهت تبلیغات دیجیتال تعیین کند. همینطور این شرکت تعهد می دهد در تکنولوژی جدید تبلیغات آنلاین کسب و کار خودش را بر رقبا ترجیح ندهد. گوگل در یک پست وبلاگی اعلام نموده در صورتیکه سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تعهدات عرضه شده را تأیید کند، موارد مذکور در سرتاسر جهان اجرا می شوند. کسب و کارهای مختلف با استفاده از کوکی های طرف سوم، می توانند تبلیغات هدفمند را به شیوه موثرتری انجام دهند. با این وجود کوکی های مذکور نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی به وجود آورده اند، چونکه با استفاده از آنها میتوان کاربر را در فضای اینترنت ردیابی کرد. طرح گوگل برای حذف کوکی های طرف سوم در مرورگر کروم، صنعت تبلیغات دیجیتال را دگرگون کرده است و بسیار بیم آن دارند که فناوری های جدیدتر فضا را برای رقبای تبلیغات آنلاین این شرکت تنگ تر کند. این طرح شامل جایگزین کردن «شناسه های فردی» با تکنیک جدیدی است که کاربران را در گروه های بزرگی که برپایه علایق آنها ایجاد شده، مخفی و همزمان تاریخچه مرورگر روی دستگاه ها حفظ می نماید تا حریم خصوصی فرد حفظ شود.

1400/03/23
10:14:10
5.0 / 5
548
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , بازار , تكنولوژی
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است