Sibex سیبکس

بیت كوین مورد حمله قرار گرفت

بیت كوین مورد حمله قرار گرفت به گزارش سیبكس بعضی از رهبران جهان در سخنرانی خود در اجلاس داووس، به انتقاد از بیت كوین پرداختند.


به گزارش سیبكس به نقل از یورونیوز، رهبران سیاسی و مالی جهان در اجلاس داووس به مبحث پیچیده ارزهای دیجیتالی پرداختند. استیون منوچین - وزیر خزانه داری آمریكا - اظهار داشت: ما از تكنولوژی های مالی و نوآوری حمایت می نماییم اما می خواهیم مطمئن شویم بازارهای مالی در امنیت هستند.
همه سخنرانان درباره نیاز به تنظیم قوانین در حوزه ارزهای دیجیتالی متفق القول بودند اما در این باره كه بهترین راه برای انجام این كار چیست مطمئن نبودند.
رهبران جهان همگی در ابراز نگرانی خود از توانایی بالقوه تخریب ارزهای دیجیتال هم عقیده بودند. ترزا می- نخست وزیر انگلیس- یكی دیگر از كسانی بود كه در سخنرانی خود در این خصوص ابراز نگرانی كرد: ما باید ارزهای دیجیتال را به علت مقاصدی كه می توانند استفاده شوند، بخصوص استفاده توسط مجرمان، خیلی دقیق زیر نظر بگیریم.
فیلیپ هاموند- وزیر دارایی انگلیس - هم اظهار داشت: باید درباره بیت كوین هوشیار باشیم، باید پیش از اینكه سهم بیت كوین به حدی برسد كه به صورت سیستماتیك در اقتصاد جهان متمایز شود، به فكر راهی كه آن را قابل قانون گذاری می كند باشیم.
از سوی دیگر، آمریكا می خواهد قوانین استانداردی برای بیت كوین در سراسر جهان وضع شود تا از اینكه این ارز برای فعالیت های نامشروع استفاده نخواهد شد، اطمینان حاصل شود. در داخل آمریكا، عاملان باید در شبكه مجری جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریكا ثبت نام كنند و فعالیت های خویش را مطابق قوانین ضد پولشویی انجام دهند و درباره فعالیت های مالی مشكوك گزارش دهند. با این حال، یك مقام ارشد بانك مركزی ژاپن گفته است كه وضع قوانین در سطح جهانی برروی معاملات ارزهای دیجیتالی آسان نخواهد بود.
احتیاط بانك ها
رهبران بانكی نگاهی توام با احتیاط را درباره این مساله در پیش گرفته اند. كریستین لاگارد- رئیس صندوق بین المللی پول - هم در این باره گفت نوآوری های در قالب بیت كوین می تواند مفید باشد اما عدم شفافیت و ناشناس ماندن معامله گران و این چشم انداز كه از این ارزها می گردد در تامین مالی تروریسم استفاده كرد، غیرقابل قبول است.
سسیلیا سكینگسلی- قائم مقام بانك مركزی سوئد- در مصاحبه با یورو نیوز تصریح كرد: بیت كوین یا سایر انواع دارایی های مجازی یا آن گونه كه برخی دوست دارند بگویند ارزهای مجازی، چیزی كاملا متفاوت از پول های بانك های مركزی هستند. ارزهای مجازی آن گونه كه اكنون می بینیم خیلی موثر نیستند، آن ها حاوی ارزش معینی نیستند، دارای عملكرد خوبی در مبادلات نیستند. این به خود اشخاص بستگی دارد كه در این دارایی سرمایه گذاری كنند یا خیر اما این ارزها از نوعی نیستند كه بانك های مركزی فراهم می كنند.


 

1396/11/07
20:00:03
5.0 / 5
5043
تگهای خبر: آمریكا , دیجیتال , بیت كوین , بانك
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است