Sibex سیبکس

قول وزیر ارتباطات برای تلفن دار كردن 500 روستای سیستان و بلوچستان تا آخر سال

قول وزیر ارتباطات برای تلفن دار كردن 500 روستای سیستان و بلوچستان تا آخر سال سیبكس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:  تا آخر سال جاری ۵۰۰ روستا در استان از خدمات اینترنت و تلفن ثابت بهره مند خواهند شد.


به گزارش سیبكس به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان خاش اظهار نمود: واگذاری افزون بر 2000 اشتراك تلفن ثابت در استان سیستان و بلوچستان و تولید افزون بر 2700 زیرساخت در استان در اولویت كاری وزارتخانه است كه بخشی از كار انجام شده است.
وی با اشاره به اینكه وضعیت خطوط و شبكه اینترنت در مركز و شمال استان نسبت به جنوب مطلوب تر است، اضافه كرد: دولت تلاش می كند تا با فراهم كردن زیر ساخت های لازم به مردم خدمات عرضه نماید. بخشی از اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری در این استان انجام شده كه به طور كلی رضایت بخش و مطلوب نمی باشد و كوشش برای ارتقاء سطح كیفیت عرضه خدمات شبكه و اینترنت در این استان ادامه دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان كرد: استان سیستان و بلوچستان بخصوص حوزه انتخابیه خاش به علت گستردگی نیازمند اعتبارات كلان برای فراهم ساختن زیرساخت های ارتباطی است.
علی كرد، نماینده خاش، میرجاوه، كورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور چند باره و سفر دو روزه وزیر ارتباطات به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در خاش كمبود زیرساختها را در حوزه های مختلف ارتباطی خاش و حوزه انتخابیه را شاهد می باشیم. تقویت ارتباطات تلفن همراه و اینترنت در خاش و مناطق كوهستانی و صعب العبور خاش و حوزه انتخابیه را از وزیر درخواست می نماییم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبل از این اظهار داشته بود: 95 درصد از 5000 روستای سیستان و بلوچستان ارتباط كامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.
محمدجواد آذری جهرمی در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار افزوده بود: تا آخر سالجاری این پنج درصد ارتباط به 25 درصد می رسد و برای 14 درصد مناطق فاقد ارتباط سیستان و بلوچستان هم اقدامات لازم صورت خواهد گرفت تا حداقل یك ارتباط داشته باشند.
جهرمی خاطرنشان كرده بود: از مجموع روستاهایی كه ارتباط مخابراتی دارند 34 درصد 2 سرویسه، 58 درصد تك سرویسه و 14درصد هیچ گونه راه ارتباطی ندارند.
وی در ادامه با اشاره به اینكه توسعه فیبرنوری زمینی یكی از نیازهای سیستان و بلوچستان است تصریح كرده بود: در سیستان و بلوچستان بیش از 4700 كیلومتر جاده داریم كه 1400 كیلومترآن فاقد پوشش ارتباطی است.جای تاسف است كه جاده های سیستان و بلوچستان فاقد ارتباط باشند و نتوان حوادث همچون تصادفات را اعلام نمود.



1397/06/15
12:55:05
5.0 / 5
4498
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , توسعه , خدمات
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است