Sibex سیبکس

افزایش بدافزارها جهت سرقت پول های دیجیتال

افزایش بدافزارها جهت سرقت پول های دیجیتال سیبكس: همزمان با افزایش ارزش برابری ارزهای دیجیتال در برابر دلار، علاقه هكرها به طراحی بدافزارهای خاص به منظور سرقت این نوع پول ها افزایش یافته است.



به گزارش سیبكس به نقل از دیجیتال ترندز، در میان واحدهای پولی دیجیتال بیت كوین از همه محبوب تر است كه اخیرا ارزش هر واحد از آن به ۶۰۰۰ دلار رسیده و ركوردی بی سابقه را به ثبت رسانده است.
اما این تحول به طراحی بی سابقه برخی بدافزارها انجامیده كه به طور خاص برای سرقت بیت كوین و دیگر ارزهای دیجیتال قابل استفاده هستند.
متداول ترین شیوه این نوع سواستفاده گنجاندن كدهای مخرب به طور مخفی در بعضی وب سایت هاست تا كاربران رایانه ها در زمان ورود به این سایت ها و استفاده از پول های دیجیتال هك شوند و بیت كوین ها و ارزهای مشابه آنها به دست هكرها بیفتد. كدهای یادشده معمولا به صورت جاوااسكریپت نوشته می شوند و بدون اطلاع مدیران سایت ها در آنها گنجانده می شوند.
مشكل یادشده بیشتر در مورد سایت هایی رخ می دهد كه امنیت پایینی دارند و بنابراین به راحتی قربانی ضعف ها و صدمه پذیری های خود می شوند.
در ماه اكتبر مشخص شد، صدها وب سایت حاوی كدهای مخربی هستند كه به اختصار Coin-Hive لقب گرفته بود و از آنها می توان برای سرقت بیت كوین بهره برد. در حالی كه مدیران بعضی از این سایت ها خود كدهای یادشده را مخفی كرده بودند، در مورد بعضی از این سایتها حمله هكری عامل نفوذ كدهای مخرب بوده است.
بررسی های انجام شده در آن زمان نشان داد حدود ۱۵۰ وب سایت به كد Coin-Hive آلوده شده اند. این كد بیشتر در سایت های هرزه نگاری، به اشتراك گذاری فایل و سایت های ویدئویی مخفی شده بود.
كارشناسان امنیتی اخطار می دهند كدهای سارق بیت كوین و پول های مشابه اخیرا سیستم های محبوب مدیریت محتوا مانند ورد پرس را هم هدف حملات خود قرار داده اند. به عنوان مثال شركت بلیپینگ كامپیوتر از شناسایی تعدادی از پلاگین های آلوده رایانه ای وردپرس اطلاع داده كه به همین منظور مورد استفاده قرار گرفته اند. تحولاتی از این دست در ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در كشورهایی مانند چین و كره جنوبی اثرگذار بوده است.
 

1396/08/01
22:55:50
5.0 / 5
4755
تگهای خبر: بدافزار , دیجیتال
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است