Sibex سیبکس

هند میدان نبرد بی وای دی و تسلا شد

هند میدان نبرد بی وای دی و تسلا شد به گزارش سیبکس، نبرد جهانی تسلا و بی وای دی برای تسلط بر بازار خودرو های برقی، داغ شده و هر دو خودروساز برای توسعه حضورشان، به هند چشم دوخته اند.


بی وای دی برای نخستین بار در آوریل، خودرو های برقی بیشتری نسبت به تسلا در اروپا فروخت و همزمان با افول تسلا، شاهد افزایش فروش در سراسر اروپا بوده است.
اکنون، این دو شرکت، میدان نبرد جدیدی به نام هند دارند. با وجود این که سومین بازار بزرگ خودرو در جهان تا حد زیادی برای برندهای غربی و چینی نامناسب است، هم بی وای دی و هم تسلا سخت تلاش می کنند برای بسط نفوذ در این بازار هستند. اما رسیدن به موفقیت در کشوری که تعداد خودرو ها به طرز قابل ملاحظه ای از موتورسیکلت ها کمتر است، کار ساده ای نیست.
«براجش چیبر»، یکی از شرکای شرکت مشاوره ای مک کینزی اظهار داشت: بازار خودرو های برقی هند، طی چند سال آینده، به سرعت رشد خواهدنمود. او پیش بینی نمود که فروش خودرو های برقی در هند، می تواند تا سال ۲۰۳۰، بین دو تا سه میلیون دستگاه مبنی بر سالانه افزایش یابد که از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۴ بیشتر و حدود دو برابر اندازه بازار آمریکا در سال ۲۰۲۴ است.

تسلا آمدنی شد


مدت ها بود که انتظار ورود تسلا به هند می رفت. این تولیدکننده خودرو های برقی حدود یک دهه قبل، پیش سفارش ها را شروع کرد اما فروش خودروهایش را در هند فقط در ژوئیه آغاز کرد؛ تاخیری که سبب شد بعضی از مشتریان، سال ها برای دریافت خودروهایشان منتظر بمانند.
تسلا از شروع سال میلادی جاری تاکنون، دو نمایشگاه در دهلی و بمبئی افتتاح کرده و شاسی بلند «مدل وای» (Model Y) خویش را با قیمتی حدود ۶ میلیون روپیه (۷۰ هزار دلار) که حدود دو برابر قیمت «مدل وای» پایه در آمریکا است، به فروش می رساند.
این خودروساز با مدیریت «ایلان ماسک»، همینطور استخدام نیرو را افزایش داده است. تسلا علاوه بر نقش های خدمات مشتری و پشتیبانی، آزمایش کنندگان سیستم خودران در بمبئی و دهلی را استخدام می کند که نشان میدهد این شرکت در نهایت در نظر دارد فناوری کمک راننده خویش را به این کشور بیاورد.
هند تعرفه های سنگین ۷۰ درصدی بر واردات خودرو های خارجی وضع کرده تا خودروسازان را به ایجاد کارخانه در این کشور ترغیب کند.
برنامه های تسلا جهت راه اندازی کارخانه تولید خودرو طی سال ها، بارها متوقف شده و در ژوئن، یکی از وزرای دولت هند، اظهار داشت: این شرکت تمایلی به تولید خودرو در هند ندارد.
«ویلاس دشپانده»، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد عملیاتی استارتاپ هندی «وایو» (Vayve) در حوزه خودرو های برقی، اظهار داشت: عرضه خودرو های تسلا با استقبال نه چندان خوبی از جانب علاقمندان به خودرو در هند روبرو شده است. او اظهار داشت: قیمت بالای «مدل وای» تسلا در هند، آنرا به بازار خودرو های لوکس سوق داد و به صورت خودکار تقاضا را کم کرد و افزود که فقدان شبکه سوپرشارژر در هند، فروش خودرو های برقی تسلا را دشوار کرده است.
تسلا همینطور با رقابت چشم گیر داخلی در مقابل برندهای بومی مانند تاتا موتورز و ماهیندرا روبرو است که بر بازار نوپای خودرو های برقی هند تسلط دارند و لازم نیست نگران تعرفه های سنگین واردات باشند.
«ویلاس دشپانده»، اضافه کرد: اگر تسلا با تمام وجود وارد هند شود، احیانا با تولید و حضور عمده در خرده فروشی، شاهد افزایش تقاضا خواهد بود.

موانع بیشتر برای بی وای دی


بی وای دی با موانع ورود سخت تری نسبت به تسلا روبرو است. روابط ژئوپلیتیکی سرد بین هند و چین، کوشش های این شرکت برای ایجاد کارخانه یا همکاری با تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، تا همین اواخر، بعضی از اعضای ارشد بی وای دی هند، قادر به دریافت ویزا برای ورود به این کشور نبودند.
با وجود این، رقیب تسلا تا حدودی موفق بوده است، خودرو های برقی «آتو ۳» (Atto ۳) و «سی لاین ۷» (Sealion ۷ ) خویش را در این کشور عرضه نموده و در سپتامبر، ده هزارمین خودروی خویش را در هند فروخت.
بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، بی وای دی برای افزایش رشد خود بشدت روی بازارهای خارجی حساب باز کرده، به طوریکه فروش در چین در ماه های اخیر در بحبوحه جنگ قیمت های سنگین، ثابت مانده است.
«براجش چیبر»، اظهار داشت: هر خودروساز جهانی که تلاش در راه اندازی کسب و کار در هند دارد، باید از ماهیت منحصر به فرد این بازار آگاه باشد.
به اجمال، این تولیدکننده خودروهای برقی حدود یک دهه قبل، پیش سفارش ها را آغاز کرد اما فروش خودروهایش را در هند فقط در ژوئیه شروع کرد؛ تاخیری که سبب شد تعدادی از مشتریان، سال ها برای دریافت خودروهایشان منتظر بمانند.
تسلا از آغاز سال میلادی جاری تاکنون، دو نمایشگاه در دهلی و بمبئی افتتاح کرده و شاسی بلند مدل وای (Model Y) خویش را با قیمتی حدود ۶ میلیون روپیه (۷۰ هزار دلار) که حدود دو برابر قیمت مدل وای پایه در آمریکا است، به فروش می رساند.
این خودروساز با مدیریت ایلان ماسک، همین طور استخدام نیرو را افزایش داده است. تسلا علاوه بر نقش های خدمات مشتری و پشتیبانی، آزمایش کنندگان سیستم خودران در بمبئی و دهلی را استخدام می کند که نشان میدهد این شرکت در نهایت قصد دارد فناوری کمک راننده خویش را به این کشور بیاورد.
هند تعرفه های سنگین ۷۰ درصدی بر واردات خودروهای خارجی وضع کرده تا خودروسازان را به ایجاد کارخانه در این کشور تشویق کند.
برنامه های تسلا جهت راه اندازی کارخانه تولید خودرو طی سال ها، بارها متوقف شده و در ژوئن، یکی از وزرای دولت هند، عنوان کرد: این شرکت علاقه ای به تولید خودرو در هند ندارد.
ویلاس دشپانده، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد عملیاتی استارتاپ هندی وایو (Vayve) در عرصه خودروهای برقی، عنوان کرد: عرضه خودروهای تسلا با استقبال نه چندان خوبی از جانب علاقه مندان به خودرو در هند روبرو شده است. روابط ژئوپلیتیکی سرد بین هند و چین، کوشش های این شرکت برای ایجاد کارخانه یا همکاری با تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

منبع:

1404/07/02
09:41:41
5.0 / 5
94
تگهای خبر: آمریكا , بازار , خدمات , دستگاه
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است : 1396-1404
سیبکس، دنیای اپل در دستان شما - سیبکس، انتخاب هوشمندانه ترین ها