Sibex سیبکس

چرا تلفن های شورای رقابت قطع شد؟

چرا تلفن های شورای رقابت قطع شد؟ سیبکس: شورای رقابت امروز با انتشار خبری مدعی شده بود که در پی اعلام رأی محکومیت شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی در افزایش تعرفه تلفن ثابت از طرف شورای رقابت، شرکت مخابرات تلفن های مرکز ملی رقابت را قطع کرده است.



به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، شورای رقابت امروز اعلام نموده که شرکت مخابرات ایران در یک اقدام تأمل برانگیز و به سبب اصرار شورای رقابت بر استیفای حق مردم در مقابله با افزایش غیرقانونی تعرفه تلفن ثابت، مبادرت به قطع تمامی خطوط ارتباطی شورا و مرکز ملی رقابت کرده است.

اما مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به ایسنا اعلام نمود که این خبر انتشار یافته حقیقت ندارد.

محمدرضا بیدخام با اعلان اینکه مساله رخ داده صحت نداره و شدیدا آنرا تکذیب می نماییم تاکید کرد: تغییر تعرفه ای که از شروع شهریور انجام داده ایم، بر طبق دستور العمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی مشترکان تلفن ثابت است که از طرف ستاد تنظیم بازار ابلاغ گردید.

بیدخام در ادامه سخنانش درباره ی شایعه اخبار قطعی تلفن شورای رقابت، اضافه کرد: باید بررسی های لازم را انجام دهیم اما مخابرات تلفنی را قطع نکرده است و شاید در بعضی نقاط خرابی وجود داشته و به سبب این خرابی، اختلال در برخی از شماره ها به وجود آمده است.

او پس از انجام بررسی درباره ی علت این مساله به ایسنا اعلام نمود که بر طبق مصوبه ۲۰۷ ابلاغ توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت مخابرات مکلف است چنانچه حد نصاب کارکرد هزینه تلفن ثابت مشتریان از سقف تعیین شده بالاتر برود، بصورت سیستماتیک و خودکار خطوط بدهکار را ابتدا بصورت یک طرفه و بعد بصورت دو طرفه قطع شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: چنانچه سازمان نهاد یا هر ارگانی نیاز به سقف بالاتر داشته باشد با بیان و درخواست، کسر بدهی افزایش می یابد و باتوجه به اعلام رسانه ای شورای رقابت درباب قطع تلفن های این شورا توسط شرکت مخابارت ایران، این شرکت اعلام می کند برخی از خطوط شورای رقابت باتوجه به قوانین به سبب بدهی های گذشته بصورت سیستماتیک قطع شده است که بعد از بررسی موضوع فوق باتوجه به نیاز آن شورا سقف کارکرد شماره های فوق افزایش پیدا کرد و هم اکنون شماره های فوق وصل هستند.

بیدخام اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران اعلام می کند سازمان ها و موسسات دولتی بجای استفاده ابزاری و غیر حرفه ای از رسانه ها نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام نمایند و در صورت نیاز مسائل مطرح شده را بوسیله کانال های مخابراتی دنبال کنند؛ همین طور موضوع فوق هیچ ارتباطی با رای شورای رقابت درباره ی شرکت مخابرات ایران ندارد.

گفتنی است افزایش تعرفه تلفن ثابت توسط مخابرات مدت هاست که با اما و اگرهایی روبه رو شده است، بااینکه این مساله تابستان امسال مورد تأیید قرار گفت و ستاد تنظیم بازار هم افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرد اما هنوز اجرائی نشده و گفته شد در صورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرا می گردد.

طبق مصوبه ذکر شده کاربران تلفن های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود برمبنای جدول جدید پیرامون تعرفه های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه فقط هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و فقط بمنظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند اما بعد از آن شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارائه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد.

اما بتازگی شورای رقابت در پانصد و نوزدهمین جلسه خود در ۱۷ آبان ماه امسال، شرکت مخابرات را به ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم نمود و اعلام نمود پیرو وصول شکایت تعدادی از مشترکین درباب اجرا نشدن مفاد مصوبه ۵۰۹ شورای رقابت در ۱۰ مهر ۱۴۰۱، موضوع در جلسه ۵۱۹ شورای رقابت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت و به همین دلیل شورای رقابت رای بر محکومیت شرکت مخابرات ایران به سبب ارتکاب رویه ضد رقابتی صادر کرد. شرکت مخابرات هم نسبت به این اقدام شورای رقابت واکنش نشان داد و اعلام نمود ابلاغ دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت بعد از پیشنهاد و موافقت کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و بعد از بررسی توسط ستاد تنظیم بازار انجام شده است تا وضعیت توسعه شبکه مخابراتی ارتقا پیدا کند.

این خبر تکمیل شده است





منبع:

1401/09/01
22:02:48
5.0 / 5
58
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است