Sibex سیبکس
سازمان فناوری اطلاعات اعلام كرد؛

نتایج ارزیابی خدمات الكترونیكی دستگاههای دولتی، عدم همكاری ۵دستگاه

نتایج ارزیابی خدمات الكترونیكی دستگاههای دولتی، عدم همكاری ۵دستگاه سیبكس: سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نتایج ارزیابی خدمات الكترونیكی دستگاههای دولتی تا آخر سال ۹۶، اعلام نمود كه ۵ دستگاه همچون معاونت علمی و سازمان سنجش در این زمینه همكاری نكردند.


به گزارش سیبكس به نقل از مهر، رضا باقری اصل معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری، آخرین نتایج ارزیابی خدمات الكترونیكی دستگاههای دولتی را اعلام نمود. این ارزیابی از وضعیت بلوغ و الكترونیكی شدن ۹۳ دستگاه اجرایی و ۱۸۰۰ سرویس تا آخر سال ۹۶ به دست آمده است. ۴۰ درصد دستگاههای دولتی به بلوغ الكترونیكی رسیدند وی با اشاره به اینكه بررسی ها نشان داده است كه تا آخر سال ۹۶ بیش از ۴۷ درصد دستگاههای دولتی از نظر حضور در وب به بلوغ الكترونیكی رسیده اند، اظهار داشت: امتیاز وضعیت تعاملی خدمات الكترونیكی دولت ۴۲.۵ درصد، وضعیت تراكنشی این خدمات ۲۷.۸ درصد و وضعیت یكپارچگی آنها ۴۰.۶ درصد ارزیابی می گردد و در مجموع می توان اظهار داشت كه میانگین وضعیت بلوغ دستگاههای اجرایی تا این بازه زمانی، ۴۰ درصد است. ۱۰ دستگاه برتر الكترونیكی اعلام شدند باقری اصل با اشاره به نتایج ارزیابی های انجام شده اظهار داشت: بیمه مركزی جمهوری اسلامی، وزارت اقتصاد، گمرك، سازمان ملی استاندارد و شركت بازرگانی دولتی ایران ۵ دستگاه نخست در این ارزیابیها بودند كه رتبه های اول در ارزیابی خدمات الكترونیكی را برمبنای شاخص هایی چون میزان استفاده از خدمات، نوع سرویس و تعداد كاربران به دست آوردند. معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه كرد: برمبنای این ارزیابی ها، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی، سازمان امور مالیانی، شركت مادر تخصصی زیربناهای حمل و نقل، شركت مدیریت منابع آب و سازمان فنی و حرفه ای كشور رتبه های ۶ تا ۱۰ این جدول را از آن خود كرده اند. به قول وی در این رده بندی معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان مدارس غیردولتی، شركت تولید نیروی برق حرارتی، سازمان فضایی ایران و انستیتو پاستور با كمتر از ۱۰ درصد بلوغ الكترونیكی، در پایین ترین رده های این جدول قرار گرفته اند. رتبه ۲۳ سازمان فناوری اطلاعات در رده بندی الكترونیكی باقری اصل با اشاره به رتبه ۲۳ سازمان فناوری اطلاعات ایران، رتبه ۱۹ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، رتبه ۴۸ ستاد وزارت ارتباطات، رتبه ۵۴ مركز تحقیقات مخابرات، رتبه ۸۱ پست بانك و رتبه ۹۲ سازمان فضایی ایران بعنوان زیرمجموعه های وزارت ارتباطات اظهار داشت: باآنكه سازمان فناوری اطلاعات بعنوان متولی این بخش باید در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد اما به صورت قطع، ارزیابی خدمات الكترونیكی این سازمان با سخت گیری بیشتری نسبت به سایر دستگاهها انجام شده و پیشرفتهای اخیر این سازمان در این ارزیابیها قرار داده نشده است. وی اظهار داشت: برمبنای مصوبه هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، این سازمان از نظر الكترونیكی شدن تا آخر امسال به لیست ۱۰ سازمان نخست در این زمینه می رسد. در همین حال، سایر زیرمجموعه های وزارت ارتباطات همچون سازمان فضایی ایران و پست بانك هم برنامه ارتقای رتبه و افزایش كیفیت خدمات الكترونیكی را در دستور كار قرار داده اند. معاون دولت الكترونیك سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه كرد: از نظر بلوغ الكترونیكی، بیشترین رشد را وزارتخانه اقتصاد، بیمه مركزی، سازمان امور مالیاتی، شركت بازرگانی دولتی ایران، شركت مادر تخصصی زیربناهای حمل و نقل، سازمان ملی زمین و مسكن، رگولاتوری، سازمان غذا و دارو، ناجا و وزارت ارشاد داشته اند. عدم همكاری ۵ دستگاه اجرایی در ارزیابی خدمات الكترونیكی باقری اصل با اشاره به مكاتبات انجام شده برای اعلام ارزیابی دستگاههای اجرایی از خدمات دولتیشان اظهار داشت: در این زمینه به رغم مكاتبات مختلف ۵ دستگاه اجرایی همچون معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش، سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی و سازمان بازنشستگی كشوری، با ما همكاری نكردند. در همین حال دو دستگاه هم در پاسخ به درخواست برای ارزیابی خدمات الكترونیكی، خواهان عدم ارزیابی شدند. از جانب دیگر ۱۹ دستگاه در سرعت پاسخگویی عالی عمل كرده و سرعت پاسخگویی ۳۸ دستگاه ضعیف گزارش شده است. وی با اشاره به اینكه مرحله چهارم ارزیابی از خدمات الكترونیكی دستگاههای دولتی از تیرماه آغاز می گردد و نتایج آن در هفته دولت اعلام عمومی خواهد شد، تصریح كرد: در بخش خدمات الكترونیكی دولت، ۲۳ پروژه اولویت دار در شورای اجرایی فناوری اطلاعات به تصویب رسیده است كه ۳ پروژه در راس این پروژه ها قرار دارد و سازمان فناوری اطلاعات ناظر اجرایی شدن این پروژه ها است. سامانه معاملات دولت الكترونیك، سلامت الكترونیك و مالیات الكترونیك این ۳ پروژه هستند. به قول باقری اصل در جهت عرضه خدمات سلامت الكترونیك، ۳۷۸ بیمارستان به این سیستم متصل شده و فرآیند حذف دفترچه بیمه و الكترونیكی شدن اسناد پزشكی در حال انجام می باشد.

1397/03/09
18:11:41
5.0 / 5
4777
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیكی , بانك , بیمه
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است