Sibex سیبکس
در جریان بازدید وزیر كار از رایتل:

معرفی رایتل بعنوان اپراتور اشتغال کشور

معرفی رایتل بعنوان اپراتور اشتغال کشور به گزارش سیبکس، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون از مرکز تماس اشتغال کشور در شرکت خدمات ارتباطی رایتل بازدید نمودند.


به گزارش سیبکس به نقل از مهر به نقل از رایتل، مراسم امضای تفاهمنامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار و رایتل با حضور حسین ملازاده مدیرعامل، علیرضا اسفندی قائم مقام مدیرعامل و معاون فنی و مهندسی، محمدصادق کریمی عضو هیات مدیره، هادی یحیوی معاون مالی و سرمایه های انسانی، محمدحسین افتخاری معاون تجاری و تعدادی از مدیران شرکت رایتل برگزار گردید. این تفاهمنامه در جهت همکاری و هم افزایی مشترک بین وزارت تعاون و شرکت خدمات ارتباطی رایتل در زمینه های تأمین نیاز زیست بوم ملی اشتغال کشور در فراهم کردن مشاوره و خدمات کسب و کار در جهت ایجاد و پایداری مشاغل در بستری امن و معتبر، ایجاد یک مرجع واحد برای پاسخگویی به سوالات مردم در حوزه کسب و کار، تهیه پلت فرم و پنجره واحد عرضه خدمات مشاوره کسب و کار، عرضه خدمات مشاوره اشتغال شامل مشاغل خانگی، خوداشتغالی، کاریابی و کارآفرینی به مجریان اشتغال، اجرای بستر ارتباطی مناسب جهت کمک به تثبیت شغل گروههای هدف وزارت خانه، اطلاع رسانی به جامعه هدف اشتغال در سرتاسر کشور، تبادل داده ها و اطلاعات اجرای برنامه های مشاوره اشتغال و کارآفرینی بر مبنای سامانه های وزارت کار و شرکت رایتل و بهره برداری از دیتای ساخته شده به منظور خلق فرصت های بالقوه کسب وکارهای نوین به امضا رسید. صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار نمود: از شرکت رایتل دیدار کردیم و کارهای خوب شان را دیدیم. امروز نبرد حاکم بر جهان، نبرد رسانه ای است و شبکه های مخابراتی مهم ترین زیرساخت این نبرد هستند. شرکتهای مخابراتی ما باید تلاش کنند برد بین المللی خویش را بالا برند. از رایتل تقاضا داریم بستر داخلی و خارجی افزایش پهنای باند را تا حد امکان فراهم آورد. وزیر کار اضافه کرد: تابحال در این طرح ۸۰ درصد صحت سنجی انجام شده و بخشی از آن هم نیازمند بارگذاری اطلاعات جدید است. داده های این مراکز، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را تایید می کنند. از سه ماهه اول ۱۴۰۱ تا سه ماهه اول ۱۴۰۲، ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص بوجود آمده است. پس از یک دهه رکود به رشد اقتصادی ۴ درصد رسیدیم و حتی در بهار سال ۱۴۰۲ وارد کانال ۷ درصد شدیم. همینطور حسین ملازاده، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در مراسم امضای تفاهمنامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار اظهار داشت: این پروژه با همکاری وزارت خانه از ۲۱ خرداد سالجاری شروع شده و هدف آن راستی آزمایی طرح های اشتغال است. قریب ۲ میلیون پروژه به ثبت رسیده و ۹۱۴ هزار تماس خروجی انجام شده که از میان آنها ۵۲۵ هزار عدد تماس موفق ثبت شده است. از این میزان ۵۰۹ هزار طرح به صورت تلفنی رسیدگی شد. وی افزود: در تلاشیم در آینده تماس ورودی هم به این طرح اضافه نماییم که شکایت مردم ثبت گردد. به این نتیجه رسیدیم که باید زیست بوم اشتغال را بالغ تر از گذشته نماییم. برای همین رایتل تبدیل به اپراتور اشتغال می شود. دغدغه رایتل اینست موضوعات کلان مملکت را دنبال کند و با همکاری دستگاههای اجرایی جلو ببرد. رایتل از زیرساخت های مخابراتی، دانش، مهارت، نیروهای متخصص، ظرفیت حقوقی، بازاریابی، امکان تخصیص سیمکارت، عرضه طرح های تجاری ویژه و سامانه تلفنی در این خصوص استفاده می نماید. مدیرعامل رایتل اظهار داشت: این طرح در نهایت مقرر است به خدمات ملی کسب و کار تبدیل گردد. می خواهیم در سال اول یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر به ثبت برسانیم و به ده درصد آنها مشاوره دهیم. پس از سه سال هم به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خواهیم رسید. محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مأموریت های این وزارت خانه نظارت بر وضعیت اشتغال کشور است. وی ادامه داد: نظارت بر اشتغال کشور در چهار لایه انجام می شود؛ لایه نخست، در ارتباط با سیاست گذاری است که ابزار شورایعالی کار به حساب می آید و تابحال ۶ جلسه این شورا با حضور رئیس جمهور برگزار شده است. پیش از هر جلسه یک کمیسیون تخصصی اشتغال برگزار و نظرات دستگاه اخذ، تقسیم کار انجام و برای اجرا اقدام می شود. بیرانوند افزود: لایه دیگر، نظارت پیامکی است که بعد از آنکه دستگاه به متقاضی یک خدمت اشتغالی را عرضه داد، پیامکی حاوی یک لینک از جانب سامانه رصد برای متقاضی ارسال می شود. سقم خدمت اشتغالی که برای متقاضی ثبت شده توسط آن لینک صحت سنجی شده و از متقاضی سوال می شود آیا این اتفاق را که در سامانه رصد ثبت شده است تایید می کند یا خیر؟ متقاضی در این لینک می تواند مسئله را تایید، رد یا ویرایش کند. معاون وزیر تعاون خاطرنشان کرد: از آغاز دولت سیزدهم تابحال یک میلیون و ۱۰۰ هزار پیامک به این شکل ارسال شده است. پس از این قدم نوبت به تماس می رسد. هر اطلاعاتی که از سامانه رصد دریافت می شود، همان زمان در کارتابل مرکز اشتغال کشور که برای اولین مرتبه ایجاد شده، ارسال می شود. کریمی بیرانوند اضافه کرد: این مسئله سبب شده دستگاه هایی که خدمات اشتغال عرضه می دهند هم متوجه نقاط ضعف سیستم خود شوند. امروز تفاهمنامه ای برای توسعه این طرح با اپراتور رایتل به امضا رسید تا رصد اشتغال کشور سرعت بگیرد. مرکز تماس اشتغال کشور نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با همکاری وزارت تعاون و شرکت خدمات ارتباطی رایتل برای اولین بار در کشور افتتاح شد. نتایج تحلیلی که از راه نظارت بر وضعیت شاغلان به دست می آید، تاثیرات خویش را در مصوبه های شورایعالی اشتغال و تصمیم گیری دستگاه ها نشان داده است. این مرکز ۲۱ هزار کاربر دارد که همگی کاربران دستگاههای مختلف در نقاط مختلف کشور هستند و آنان می توانند نتایج کارهای خویش را ببینند.


منبع:

1402/09/05
09:04:44
5.0 / 5
273
تگهای خبر: بازار , توسعه , خدمات , دستگاه
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است