Sibex سیبکس

مدارک مفقودشده را چگونه پیدا کنیم؟

مدارک مفقودشده را چگونه پیدا کنیم؟ سیبکس: یکی از دغدغه ها و نگرانی های زوار عتبات عالیات در طول سفر گم شدن اشیا و لوازم شان است؛ در این جهت شرکت ملی پست با راه اندازی یک سامانه این دغدغه را برای افراد حل کرده است.



به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، یکی از مشکلاتی که ممکنست افراد هنگام سفر به خارج از کشور با آن مواجه شوند، گم کردن مدارک هویتی همچون شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت های بانکی است. با توجه به این حتی اگر فردی مدرک خودرا گم کرده باشد، می توان امیدوار بود که فرد دیگری که این مدرک را پیدا کرده، آنرا به پست تحویل دهد و بدین ترتیب می توان مدرک گم شده را از شرکت پست رهگیری کرد.

در همین رابطه شرکت پست چند سالی است با طراحی سامانه ای شرایطی به وجود آورده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک و اشیاء مفقود شده خود بپردازند. بر این اساس فرد با ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست یافته، با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود می تواند باخبر شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر.

شناسنامه، کارت ملی و مدارک بانکی (مانند دسته چک، عابربانک) و مدارک خودرو (مثل کارت ماشین) همچون اسنادی است که توسط مردم به پست تحویل داده می شود و پستچی ها، مدارک مورد نظر را به واحد پست یافته شرکت تحویل می دهند. در صورتیکه در بین مدارک شما مدرکی مفقود شده باشد، با یک جست وجوی ساده در صورتیکه مدرک مربوطه به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما اعلام شده و حتی تاریخ تحویل آن هم اعلام می شود.

گفته شده مدارکی که می توان بوسیله این سایت جست وجو کرد، شامل شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت های نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه، وصیت نامه، دفترچه بیمه، مدارک بانکی، کارت های اعتباری بانکی، کارت دانشجویی و مدارک تحصیلی، کارت بیمه وسایط نقلیه، سند، معاینه فنی و سایر مدارک خودرو، پروانه ها و گواهی ها، لوازم خانگی، انواع چک، طلا، جواهر و اشیای قیمتی، انواع کیف، انواع کارت شناسایی، اوراق سهام و کارت هوشمند سوخت می شود.

اما دریافت مدارک یافت شده از دو طریق امکان پذیر است؛ متقاضی می تواند بوسیله مراجعه مستقیم به واحد پستی محل نگهداری مدارک، در قبال مدرک شناسایی معتبر اسناد خودرا تحویل بگیرد. نوع دوم آن این است که افراد بوسیله مراجعه به نزدیک ترین واحد پستی (برای دریافت مدارک)، فرم درخواستی را تکمیل کنند تا پست مدارک را بوسیله سرویس پست پیشتاز (که هزینه ارسال آنرا از شخص متقاضی دریافت کرده)، به آدرس مورد نظر ارسال نماید.

بیشتر بخوانید
چه خدمات ارتباطی ای به زوار اربعین ارائه می شود؟

حال باتوجه به موفقیت این طرح، سال قبل این سرویس در اربعین جهت ارائه خدمت به زوار هم ارائه شده است. درحقیقت یکی از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های زائران در طول سفر گم شدن اشیاء و لوازمشان است که با ارتقای سامانه مذکور و افزایش قابلیت های این خدمت پستی در موکب های مستقر در مرزهای خروجی و موکب های مستقر در کشور عراق به زوار فرم ثبت مشخصات ارائه می شود که با چسباندن بارکد مربوطه می توانند لوازم مفقودی خودرا در صورت پیدا شدن رهگیری و در داخل کشوران دریافت کنند؛ همین طور بنابر اعلام مسئولان شرکت ملی پست امسال هم مقرر است این سرویس به زوار در طول مسیر ارائه شود.

در همین رابطه بتازگی مهران حموله - مدیرکل پست استان خوزستان- گفته است پست این استان برنامه های ویژه ای را برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرزهای خوزستان در دستور کار خود قرار داده که یکی از این اقدامات مهم ارائه خدمت سامانه پست یافته است.

وی دراین زمینه اعلام نموده است امسال هم مثل سال قبل پست خوزستان در راه راهپیمایی اربعین در کشور عراق زوار را همراهی خواهدنمود تا در بحث گم شدن مدارک برای زوار مشکلی به وجود نیاید.




1402/06/04
15:26:23
5.0 / 5
306
تگهای خبر: بانك , بیمه , خدمات , سایت
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است